Sunday, March 23, 2014

Liebster Award




A little while back, sweet Jana from Magische Farbwelt nominated me fro the "LIEBSTER award". This made for a very happy me, but also, I was extremely surprised by it. After all, except for making excessive use of the comment function, I'm barely active in the German blogger scene. Also, my blog has been gathering plenty of dust in the past year. Thank you very much, Jana!

The LIEBSTER award is a chain letter of sorts, which is supposed to bring new visitors to small, comparatively unknown blogs. "Liebster" is a German word, and basically means "dearest", "most favorite". As with most chain letters, there are a few rules to follow:
  • You have to link the person who nominated/tagged you.
  • You have to answer the 11 questions your nominator asked you
  • Pick 11 bloggers whose blogs have less than 200 followers, tag them, and don't forget to inform them about it.
  • Come up with 11 new questions for the persons you've tagged.

Jana asked me the following questions: 

  1. Which three things do make a fulfilled life for you?
    Family, good friends, recreation.
  2. Would you rather watch a movie, or prefer a good book?
    Movie wins, hands down. I love going to the cinema for action movies, classic "popcorn" movies which aim to just entertain. But also very aesthetic ones offering plenty of eye candy,  especially those from the Wuxia genre, a la Crouching Tiger, Hidden Dragon. And then, of course, there's Bollywood.
  3. Which is the first word beginning with an "S" you can think of?
    Soup. If you've followed my previous posts, you know why.
  4. Do you have a lucky number? If so, which one?
    Nah, not really. Though, whenever I'm asked to randomly pick a number, it's usually an odd one.
  5. Which three things would you take along to a deserted island?
    Given everything I'd need to survive is already there? Music, writing materials, and the internet so I can do research.
  6. Do you have a nickname? If so, would you share?
    Two. Sundel, which was given to me by my auntie, when I was little. And Wolli, for which I have to thank one of my previous store managers, who wasn't able to recall anyone's last name ever.
  7. What is your maxim?
    Don't worry, it could be worse. If only I'd actually manage to keep to it ...
  8. Are you the type to party?
    No. Nada. Nope. Very definitely not. I'm the one awkwardly standing in a corner, holding onto her drink while desperately trying to come up with a polite excuse to leave as early as possible.
  9. What was the best moment in your life?
    When my sister asked me if I'd like to be her daughter's godmother.
  10. What time is it, right now, where you are?
    23:06
  11. What makes a person "rich" in your opinion?
    When a person who has something they love to do, and they're doing it with all they've got and well, actually is successful with it. My friend Julia Takagi is such a someone. She's always enjoyed creating art, when I first got to know her, she was working on her very own comic. By now she's married, mother of two cute daughters, and her paintings have been exhibited in Japan, Korea, Germany, and the USA.

Nun zu den Fragen, die ich von meinen "Kandidaten" Opfern gerne beantwortet hätte:


  1. Which three tracks are a MUST on your current playlists?
  2. Sparkly or matte?
  3. Imagine you're lucky and win a large sum of money. What would be the first thing you spend it on?
  4. Btw, what was the last thing you've purchased?
  5. How is the weather, right now, at your place?
  6. Do you have allergies/intolerances? Would you share which ones?
  7. What kind of character trait do you hate in other persons?
  8. What kind of character trait do you like in other persons?
  9. Which metal do you like best?
  10. Is there a person in your life you'd consider a soul mate?
  11. To which country would you love to travel if you had the chance?


And I nominate ...
DIE liebe Jana von Magische Farbwelt hat mich vor kurzem für den "LIEBSTER award" nominiert. Das hat mich unheimlich gefreut, und vor allem sehr überrascht, da ich – bis auf fleißiges Benutzen der Kommentarfunktion – in der Deutschen Community eigentlich nicht sehr aktiv bin, und mein Blog schon seit einer ganzen Weile im Dornröschenschlaf vor sich hin schlummerte. Vielen Dank, Jana!

Bei dem LIEBSTER award handelt es sich um eine Art Kettenbrief, der neue Besucher zu kleinen, noch relativ unbekannten Blogs führen soll. Dies sind die Regeln:
  • Ihr müsst die Person verlinken, die euch nominiert hat.
  • Ihr müsst die 11 Fragen, die euch die verlinkte Person gestellt hat, beantworten.
  • Sucht euch 11 Blogger, deren Blogs weniger als 200 Follower haben, nominiert sie, und informiert sie darüber.
  • Überlegt euch 11 neue Fragen für die Personen, die ihr nominiert habt.

Jana hat mir folgende Fragen gestellt: 
  1. Welche drei Dinge machen für Dich ein erfülltes Leben aus?Familie, gute Freunde, Entspannung.
  2. Schaust Du lieber Filme oder liest Du dann doch gern ein gutes Buch?
    Ich lese zwar auch gerne, aber Filme gewinnen hier haushoch. Ich gehe unheimlich gerne ins Kino, und liebe einfach diese Kombination aus Optik und Akustik. Ich schaue am liebsten Actionfilme (klassisches Popcorn-Kino ohne Anspruch), aber auch Filme die sehr ästhetisch und was fürs Auge sind, besonders aus dem Wuxia Genre, a la Crouching Tiger, Hidden Dragon. Und Bollywood Filme. 
  3. Welches ist das erste Wort das Dir mit "S" am Anfang einfällt?
    "Suppe". Wenn ihr die neueren Beiträge gelesen habt, wisst ihr, wie ich ausgerechnet darauf komme. 
  4. Hast Du eine Glückszahl? Falls ja, darfst Du gern veraten, wie sie heißt.
    Nö. Wenn ich jedoch für irgend etwas eine Zahl spontan wählen muss, sind es meistens ungerade.
  5. Welche drei Dinge würdest Du mit auf die berühmte einsame Insel mitnehmen?
    Mal vorrausgesetzt, es ist dort alles was man zum überleben braucht bereits vorhanden, Musik, Schreibmaterial, und das Internet für Recherche. 
  6. Hast Du einen Spitznamen? Falls ja, magst Du verraten, wie dieser lautet?
    Zwei. "Sundel" – den hat mir meine Tante verpasst, als ich noch klein war – und "Wolli". Letzteren habe ich meinem ehemaligen Chef zu verdanken, der sich ums verrecken nicht meinen Nachnamen merken konnte.
  7. Wie lautet Deine Lebensweisheit?
    Alles halb so wild. Wenn ich mich nur selbst dran halten könnte ...
  8. Bist Du ein Party-Typ?
    NEIN. Absolut nicht. Überhaupt nicht. Gar nicht. Ich bin diejenige, die allein und verschüchtert in der Ecke rum steht, sich krampfhaft an ihrem Getränk festhält, und verzweifelt versucht sich eine halberwegs gescheite Ausrede einfallen zu lassen um möglichst früh gehen zu können ohne unhöflich zu sein.
  9. Was war Dein schönster Moment bis jetzt in Deinem Leben?
    Als mich meine Schwester gefragt hat, ob ich Patentante für ihre Tochter werden will. 
  10. Wie spät ist es im Moment bei Dir?
    18:06
  11. Was macht in Deinen Augen einen Menschen reich?
    Wenn Leute mit etwas, dass was sie wirklich gut, und gerne, und mit Herzblut tun, Erfolg hat. Meine Freundin Julia Takagi ist so jemand. Als ich sie kennengelernt habe, hat sie an ihrem eigenen Comic gearbeitet, inzwischen ist sie verheiratet, Mutter von zwei supersüßen Töchtern, und ihre Gemälde wurden in Japan, Korea, Deutschland und den USA ausgestellt.

Nun zu den Fragen, die ich von meinen "Kandidaten" Opfern gerne beantwortet hätte:



  1. Welche drei Titel dürfen zur Zeit bei Dir auf keiner Playlist fehlen?
  2. Lieber funkelnd oder matt?
  3. Stell Dir vor, du hast Glück und gewinnst eine Riesenmenge Geld. Was wäre das erste, das Du davon kaufst?
  4. Wo wir schon beim Thema sind, was hast Du Dir als letztes gekauft?
  5. Wie ist das Wetter jetzt gerade bei Dir?
  6. Hast Du Allergien/Unverträglichkeiten? Wenn ja, verrätst Du, welche?
  7. Welche Eigenschaft kannst Du an anderen Personen überhaupt nicht leiden?
  8. Welche Eigenschaft schätzt Du an anderen Personen?
  9. Verrätst Du mir, welches Metall Du am liebsten magst?
  10. Gibt es jemanden in Deinem Leben, den/die Du als Seelenverwandte bezeichnen würdest?
  11. In welches Land würdest Du gerne mal verreisen?



Und ich nominiere ...




No comments:

Post a Comment