Sunday, September 14, 2014

Immer Wieder Sonntags KW 37 – It's Sunday, Time And Time Again, Week 37



WATCHED: Extant, a SciFi show starring Halle Berry, Goran Visnjic and Pierce Gagnon. I've watched it up to episode #9 so far. Three more to go, episode #13 hasn't aired yet. Plot-wise, Extant is offering nothing new, but does mix up what has been before in a way it's still been entertaining enough to watch – especially once it started to pick up some speed. The one major qualm I've got with the show, it is all looking too glossy imho, too perfect, including the female lead. No small wonder it's the secondary characters I like best, like Kryger, Julie, Odin, and Sam.
READ: Blogs, autumn edition of Das Haus ideenMagazin, two more chapters of Summer Knight.

LISTENED: To lots and lots melodic dubstep by Fytch. I first came across him earlier this week, when this track popped up in my "what to watch" on Youtube: In These Shadows – Fytch (feat. Carmen Forbes). Then I followed the white rabbit link to his Soundcloud, and I've been hooked ever since. Especially to the track That I Love You, which I keep listening to again and again and again:
DONE: Finally been to the haircutter, yay! Once upon a time (pre-2014), I could go without an appointment for over a year, and couldn't possibly care less. I simply didn't care about my appearance beyond it being clean and tidy, and I usually had my hair up in a bun or ponytail anyway. The bob is (by my standards at least) is fairly high maintenance, and I still hate how much time donning full makeup uses up, but it also looks So. Much. Nicer. I'm totally amazed at the difference it makes, it's like photoshopping my own face, it's magic! :D Plus, I'm still not getting tired of all those compliments, it's ... nice to have people say nice things to you. I am not used to that, and it can be quite addicting. *laughs* Just wish I'd figured this out sooner. Also, renewed the henna dye job on my hair, since the gray glitter strands were starting to show. ;p
Took a long walk looking for acorns, but I guess it's just not time yet, because I didn't find any.
Some makeup firsts: Had my first hit the pan early this week, emptied my first flacon of foundation, and posted my first EOTD!
Been visited by a nice lady from the Caritas, now waiting to hear back from her, hoping for some good news.
Played around some with Evernote, decided it was a god-sent for absentminded people like me, and installed the Windows version as well as the app. And, so far, it's been super helpful in keeping track of things! :D
Dusted off and revived my netbook, which I obviously haven't used for a while. Long enough for the update function to require an update! Seriously, I am not kidding. (Zedre, I know you're facepalming now ...) Too bad I didn't think of taking a photo. XD; (
EATEN: Mediterranean style fried potatoes, Asian style fried noodles, sandwiches, chocolate coated peanuts, gummi bears, honey roasted peanuts, pasta with tomato sauce with sardines and black olives. potato gratin

DRUNK: Coffee, iced tea, orange lemonade, water
THOUGHT: /
ENJOYED: The postcard my mom sent me from Bremen! Very nostalgic looking, all glittery and kitschy, just how I like it! :D
And some new subscribers to my blog. Welcome!
LAUGHED: Hm, no, I don't think I did. Why is it always easier to remember the bad things?
ANNOYED: At my ISP. I tell them two weeks ahead of the next bill my bank details changed, and I have this black on white and signed. Yet their customer service apparently failed to forward the info to billing, and now they're trying to make me pay for the failed money transfer?! Like Hell.
My skin acting up all of a sudden, when it's been fine for almost a year now (pretty much since I started wearing makeup late last year, who would have thought?!). I'm pretty sure hormones and my diet as of late is to blame, see all the sweets I've been devouring.
WISHED: For the Wet N Wild i-sparkle quattro palettes (review and pictures here) and the Wet N Wild Sparkle 'Til Morning palette (review and pictures here). So very pretty. Do. Want. Also, do wish I'd wake up sooner in the morning, but with the meds it can't be helped. 
BOUGHT: I was a bad girl, I bought an autumn wreath for my apartment door to finally replace the spring one. There's never been one for summer. To my excuse, it was super cheap, and I plan to re-use it for many years to come.
PLAYED: Hahah, does playing around with Evernote count? No games tho, I'm back on my meds, which make me too tired to focus on gaming.
GESEHEN:  Extant, eine Science Fiction Serie mit Halle Berry, Goran Visnjic und Pierce Gagnon in den Hauptrollen. Geguckt hab ich die Serie bisher bis Episode #9. Drei weitere sind noch zu gucken, Episode #13 wurde noch nicht ausgestrahlt. Von der Handlung her bietet die Serie nichts wirklich neues, mischt aber dagewesenes in einer Weise, die die Serie trotzdem spanned für mich macht, besonders nachdem sie in den späteren Episoden etwas an Tempo zulegt. Was ich weniger mag, ist dieser sterile Look. Alles ist ein wenig zu sauber, zu glänzend, zu perfekt, und das schließt leider auch die Hauptdarstellerin mit ein. Kein Wunder, dass ich da eher die Nebencharaktere der Serie mag, wie Kryger, Julie, Odin, oder Sam.
GELESEN: Blogs, die Herbst Ausgabe von Das Haus ideenMagazin, zwei Kapitel von Summer Knight.
GEHÖRT:  Jede Menge melodischen Dubstep von Fytch. Anfang der Woche stolperte ich über seinen track In These Shadows – Fytch (feat. Carmen Forbes) auf Youtube, der mir auf Anhieb gefiel. Dann folgte ich dem weißen Karnickel zu seinem Soundcloud, und seitdem bin ich süchtig. Besonders der Track That I Love You hat sich zum absoluten Ohrwurm entwickelt:
GETAN: Endlich beim Friseur gewesen, hurra! Es gab eine Zeit (pre-2014), da bin ich auch mal durchaus ein ganzes Jahr lang überhaupt nicht gegangen, da mir mein Aussehen bis auf "sauber und ordentlich" einfach sch... egal war, und ich sowieso meist Dutt oder Pferdeschwanz trug. Der Bob ist (für meine Verhältnisse) ziemlich pflegeintensiv, und ich wünsche nach wie vor, ein komplettes Makeup würde etwas weniger Zeit in Anspruch nehmen. Aber es sieht So. Viel. Besser. Aus. Ich bin immer noch total fasziniert von dem Unterschied, es ist wie mein eigenes Gesicht zu "photoshoppen", wie Magie! :D Zudem werde ich der Komplimente einfach nicht müde, es tut so gut wenn wildfremde Leute einem was nettes sagen. Ich bin daran nicht gewohnt, und es macht regelrecht süchtig. *lach* Hätte ich das nur früher rausgefunden. Außerdem habe ich mein Haar auch gleich wieder mit Henna nachgefärbt, die ersten grauen Glitzersträhnen zeigten sich wieder.
Habe einen langen Spaziergang unternommen und nach Eicheln gesucht, aber dafür war's wohl noch zu früh. 
Ein paar Makeup "Erste Male": Hatte diese Woche meinen ersten Hit The Pan zu verzeichnen, habe mein erstes EOTD gepostet, und mein erstes Fläschchen Foundation leer gemacht.
Außerdem gabs Besuch von einer netten Dame von der Caritas, der richtig gut getan hat. Jetzt heißt es erst mal abwarten.
Dann habe ich noch Evernote für mich entdeckt, ein Geschenk des Himmels für komplett geistesabwesende Leutchen wie mich, weshalb ich auch prompt sowohl die Windows Version, als auch die Android App installiert habe. Hat sich während der letzten Tage schon super bewährt. :D
Außerdem habe ich dann noch mein Netbook abgestaubt und "wiederbelebt". Ich hatte es so lange nicht mehr benutzt, dass selbst die Update-Funktion erstmal updaten musste! Ehrlich. Ich wünschte, ich hätte die Geistesgegenwart besessen, ein Bild von der Meldung zu schießen. XD;
GEGESSEN: Mediterrane Bratkartoffeln, Bratnudeln Asiatische Art, belegte Brote, Pasta mit Sardinen-Tomatensoße und schwarzen Oliven, Kartoffelgratin, Gummibärchen, Honig-Salz Cashew & Erdnuss Mix, schokolierte Erdnüsse
GETRUNKEN: Kaffee, Eistee, Wasser, Orangenlimo
GEDACHT: /
GEFREUT: Über die Postkarte aus Bremen von meiner Mama. Schön kitschig und mit Glitzer, genau wie ich es mag! :D
Und über neue Leser auf meinem Blog, herzlich Willkommen!
GELACHT: Hm. Fällt mir jetzt nichts ein. Warum ist es eigentlich immer leichter, sich an die schlechten Sachen zu erinnern?
GEÄRGERT: Über meinen Telefon-/Internetanbieter. Da geht man, um sicher zu gehen, frühzeitig und höchstpersönlich in den Laden, um die geänderte Bankverbindung mitzuteilen (habe ich schriftlich), und hat dann eine Mahnung im Briefkasten, weil die Abbuchung fehlschlug. Weil der Vollpfosten im Laden die Daten wohl zwar eingetragen, aber nicht aktualisiert hat. Nicht lustig.
GEWÜNSCHT: Die Wet N Wild i-sparkle Quattro Paletten (Review und Bilder hier, sind die nicht bildschön?) und die Wet N Wild Sparkle 'Til Morning Palette (Review und Bilder hier). So schön. Haben will. Wünsche mir außerdem, ich würde morgens früher aus dem Bett kommen, aber das kommt leider von den Medikamenten.
GEKAUFT: Ich war ein böses Kind, der Herbstkranz für die Wohnungstür musste sein. Zu meiner Entschuldigung, er war wirklich super billig, und ich beabsichtige, ihn noch viele weitere Jahre zu verwenden.
GESPIELT: Wenn rumspielen in Evernote zählt ...? Ansonsten fehlte mir Abends einfach der Fokus zum gamen, und die Sch... Medikamente machen echt tierisch müde.

Herbstspaziergang
Autumn walk
Nachgekauft: Oil Control Paper. Im neueröffneten T€Di gewesen. Auf dem Weg zur Arbeit. Postkarte von Mutti.
Rebought: Blotting paper. T€Di grand opening. On my way to work. Postcard from mom. 
Erster Hit The Pan. Herbstliches Makeup mit der Sleek Arabian Nights Palette. Lieblingsohrringe. Neuer Türkranz.
My first hit-the-pan. Autumn-y makeup with the Sleek Arabian Nights palette. Favorite earrings. Autumn door wreath.


1 comment: